loading...
وبكــا | وبسايت دانشجويان عمران و معماري
آخرین ارسال های انجمن
حسین سلامیان بازدید : 650 سه شنبه 27 اسفند 1392 نظرات (0)

با توجه به نیاز جامعه جوان مهندسی ژئوتکنیک کشور به آشنایی و استفاده از علوم و فناوری های مختلف مورد استفاده در پروژه های پیشرفته سراسر جهان، از این پس مجموعه ها ویدئوهایی حاوی فیلم و انیمیشن آموزش تکنیک ها و فناوری های مختلف بهمراه توضیحاتی در مورد فناوری مورد نظر برای اولین بار و بطور انحصاری از طریق وب سایت شخصی مسعود علامه در اختیار علاقمندان قرار داده می شود. شایان ذکر است، کلیه ویدئوها از منابع معتبر تهیه و نام منبع در پایان هر نوشته درج می شود.

 

برای استفاده و راحتی هر چه بیشتر علاقمندان محترم، کلیه ویدئوها با هر حجمی، بصورت مستقیم بر روی هاست پرسرعت همین وب سایت آپلود شده اند و برای همیشه و بطور لینک دانلود مستقیم در دسترس هستند. قابل توجه اینکه بدلایل مختلف و بدلیل برخی بی توجهی های بعضی همکاران در درج مطالب این وب سایت در مکان های دیگر بدون ذکر منبع، از این پس بصورت آزمایشی و موقت، روی فایل ها پسورد درج شده است که امیدوارم در آینده نزدیک، نیازی به این موارد نباشد.

اختلاط خشک خاک - Dry Soil Mixing

با بررسی شرایط زمین و با توجه به استحکام و سختی طراحی شده و با استفاده از پروسه اختلاط خشک خاک می توان ستون های مستقل خاک سیمان(soilcrete)، ردیفی از ستون های اورلب شده و یا پایدارسازی یک توده مشخص را صورت داد. استفاده از تکنیک اختلاط خشک خاک منجر به افزایش ظرفیت باربری، کاهش روانگرایی (liquefaction)، تثبیت آلاینده های درجا، کاهش نشست و افزایش پایداری کلی برای سازه های مختلف، خاکریزها و دیواره های ساحلی می گردد. روش اختلاط خشک خاک دارای لرزش پایین، صدا و آلودگی کم بوده و از مصالحی استفاده می کند که بسادگی در دسترس هستند. این روش معمولا در مواردی که تراز آب زیرزمینی بالاست مورد استفاده قرار می گیرد و دارای این امتیاز است که تقریبا هیچ مواد مازادی برای دفع ایجاد نمی کند. اختلاط خشک خاک یک روش بهبود زمین است که خواص رس ها، خاک های آلی با رطوبت کم و زیاد و سایر خاک های ضعیف را بواسطه اختلاط مکانیکی آنها با ذرات چسباننده سیمانی بصورت یک ستون خاک سیمان افزایش می دهد. برای ساخت ستون ها، یک مته پرسرعت فولادی متصل به لوله حفاری به همراه ابزارک هایی که نزدیک بخش تحتانی قرار دارند، به سمت پایین حرکت می کنند. این ابزارها در حین نفوذ به زمین، خاک را برش داده و برای اختلاط آماده می سازند. هنگامی که لوله حفاری به عمق مورد نظر رسید، ماده چسباننده موردنظر (سیمان و …) همزمان با بالا کشیدن لوله حفاری، بصورت هوای فشرده از نوک فولادی لوله به اطراف تزریق و با خاک ترکیب می شود.

بهترین موارد استفاده اختلاط خشک خاک برای خاک هایی ست که دارای رطوبت بیش از 60 درصد بوده و نزدیک حد مایع باشند. معمولا خاک های نرم پیوسته و چسباننده مانند خاک های ارگانیک را به دلایل اقتصادی با روش و تکنیک های دیگر تثبیت می کنند. خاک ها بسته به نوع، استحکام، میزان رطوبت، پلاستیسیته، چینه شناسی و بافت، به اشکال گوناگون امکان اختلاط و تثبیت را دارا هستند. غالبا خاک های آلی و نباتی نیز قابل پایدارسازی هستند ولی قبل از هرگونه طراحی بر روی آنها، ضروریست آزمایش های آزمایشگاهی مورد نیاز انجام شوند. در روش اختلاط خشک خاک امکان بهبود خاک تا عمق 20 متری زمین قابل اجراست. با استفاده از آزمایش های آزمایشگاهی اولیه می توان متد و روش اختلاط، توان و فشار مورد نیاز دستگاه و محتوای ماده چسباننده را تعیین نمود. سرعت محور اختلاط، نرخ و سرعت بیرون کشیدن لوله، نسبت مصالح و نحوه عملیات پمپاژ معمولا پس از ساخت یک یا تعدادی ستون آزمایشی در سایت مورد نظر، تنظیم می شوند. به این منظور، تجهیزات و نرم افزارهایی ویژه برای مانیتورینگ لحظه ای پارامترهای مختلف اختلاط هنگام پروسه اختلاط خشک خاک مورد استفاده قرار می گیرند.با توجه به شرایط و نیازهای پروژه و جهت اطمینان از میزان استحکام، عملیات مغزه گیری از ستون های ساخته شده صورت گرفته و نتایج مورد بررسی قرار می گیرند. همچنین می توان جهت بازرسی چشمی، ستون نمونه خاک سیمان ساخته شده را حفاری نمود.

در ادامه، یک فیلم کوتاه معرفی و آموزشی تکنیک اختلاط خشک خاک که یکی از روش های موثر بهبود خاک در علم مهندسی عمران و شاخته ژئوتکنیک است، برای درک و شناخت هرچه بیشتر ارائه شده است. این ویدئو کوتاه و کم حجم از طریق لینک زیر قابل دانلود است.

 

دانلود مستقیم از سرور اصلی سایت وبکا
دانلود از لینک کمکی سایت
حجم فایل : 583.98 KB
منبع : masoudallameh.com
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
استفاده از مطالب سایت با ذكر منبع بلامانع مي باشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از کدام بخش سایت بیشتر خوشتون میاد ؟؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 853
  • کل نظرات : 225
  • افراد آنلاین : 17
  • تعداد اعضا : 3727
  • آی پی امروز : 113
  • آی پی دیروز : 200
  • بازدید امروز : 133
  • باردید دیروز : 502
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 635
  • بازدید ماه : 635
  • بازدید سال : 128,950
  • بازدید کلی : 2,177,454
  • ارسال مطلب برای وبکـا
    شما نيز نويسنده سايت ما باشيد

    http://www.pwut.ac.ir/_layouts/1065/images/new.gifشما هم جزء کساني‌ باشيد که مي‌خواهيد مطلب خود را منتشر کنيد با ارسال مطلب خود ميتوانيد يکي‌ از ارسال کنندگان سايت باشيد تنها با فشار دادن ارسال مطلب شما هدايت ميشويد به بخش ارسال‌ها و مطلب خود را ثبت کنيد .

    ابتدا در سايت عضو شده تا پنل کاربري براي ارسال مطلب براي شما ايجاد گردد.

    ارسال